söndag 30 december 2007

sista turen 2007






Nu är sista turen gjord för 2007 .



jag ringde i går kväll till Jörgen och fråga om han skulle med mig och Anders ut idag .Han ville inte !han yra om barn familj nyår osv jag förstod inget sista turen är sista turen ju .






Vi lämnade Tibro starx efter 0830 och vi börja direkt diskutera vänern eller vättern men ett gemensamt beslut kom vi fram till att vi följföljer planen vättern och karlsborg .






skulle tro att vi hade börjat sätta i grejerna efter 0930 direkt får vi hugg på planerboard 20gr bly en för liten lax och som ni ser på bilden ovan sitter en märkbricka i ryggen på laxen . vi fiska sen över några positioner som vi hade sen tidigare utan ett liv och ingen betesfisk.


vi fiska till ytterligare positioner som Anders hade, och som sammanfaller med punkter som jag fått när jag fiskat med en mycket god vän till mig Christer C . Samtidigt kommer solen fram och det hugger på på planerboarden och löser ut men lyckas ej få kontakt med fisken vi vänder ner mot punkten igen och får en röding 52cm på djuprigg 21m fortsätter ner mot punkten hugg igen dj rigg 12 m öring ca 4.5kg vänder om igen in mot punkten igen dj 12 m röding ca60cm vänder om igen till samma punkt dj rigg 21m röding ca 3.5kg vänder sen upp mot området igen och på planerboard röding 54cm.. Allt hände egenligen på 2 timmar . det var en liten fläck med betes fisk. och där fanns fisken för vår del.




skillnaden mellan glädje och sorg är hår fin .vi hade turen denna gången att finna fisken nästa gång är det någon annan . vi saknade även Jörgen i båten och hoppas att vi tre kan fiska snart igen ihop.






Jag vill tacka Anders för dagens fiske EN KANON DAG PÅ SJÖN




och sen passa på att önska anders med familj och Jörgen med familj ett gott nytt år




och alla andra ingen nämnd ingen glömd gott nytt år








inlagt av thomas










Inga kommentarer: